Schaal 1 op ca. 16.
PBY Catalina is in werkelijkheid 21,05 m lang en heeft een span van 34,32 m. Het model heeft als romplengte 127 cm.
Gewicht:
Romp compleet excl. ontvanger/parallelstekker/accu's/stuts ca. 2230 g
Vleugel middendeel compleet incl. motoren/esc's/leads ca. 1310 g
Vleugel buitenstuk compleet incl. carbonstaven links ca. 350 g, rechts ca. 355, beide in totaal ca. 705 g
Stuts incl. balkjes/moeren/bouten ca. 75 g
Stekker ca. 20 g
Ontvanger ca. 15 g
In totaal zo zonder accu's ca. 4355 g
Accu's: 2x 3S 4000 mAh = 2x350 / 700 g
2x 3S 5000 mAh = 2x440 / 880 g
In totaal met 2x 3S 4000 mAh = 5055 g; met 5000 mAh = 5235 g
CG:
cgCalc berekent een CG van 74 mm achter LE ofwel ca. 23,4 %
vleugeloppervlak 54 dm2 en staartoppervlak 6 dm2 ofwel ca. 95 g/dm2 alleen hoofdvleugel en 85 g/dm2 met ook staart erbij
Servo's
Voor in- en uittrekken van de hoofdwielen zijn gebruikt:
2x JX-servo PDI-9180MG ( 180 degree servo / β¬ 5 via Banggood )
stall torque 2,2 kg.cm bij 4,8 V / stall torque stroomopname is voor beide tesamen tot 700 mA
En voor in- en uitschakelen van de stroom naar deze hoofdwielservo's is gebruikt:
1x TG9e servo welke een microswitch bedient
En voor de bediening is gebruikt:
sequencer E209436 afkomstig van gecrashte P51 van BvE
Voor hoogteroer is gebruikt:
TGY TSS-10MG
Voor richtingsroer is gebruikt:
TGY Bp 380-MG
Voor ailerons is gebrukkt:
H-King HK15322 Slim Wing
Sequencer voor uitschakelen van de spanning op de servo's voor intrekken van de grote wielen gebruikt uit oud FMS vliegtuig, type E209436 cRUus1
Omdraaien van stuurwiel in combinatie met richtingsroer daarvoor gebruikt een Turnigy Adjustable Slow-Down Servo Speed Regulator 3 Channel, TSSR-3