Op 11-11-2024 zwever omgebouwd van pilonmotor tot neusmotor.
Op woensdagmorgen 13-11-2024 een vervolgmaiden gemaakt met de motor in de neus.
Dat ging goed, meer dan power genoeg, 28 minuten boven gebleven met uiteindelijk een restspanning van 3,72 in de accu, dus ver leeg maar nog goed zeker kunnen landen.
Gewicht
Met de SK3 motor in de neus bedroeg het vliegklaar gewicht met 3 S 3000 mAh =
Motor
Turnigy SK3 3542 / 1185
3 - 4 S
5 mm as, 141 g, max 49 A, max 730 W
ESC
HobbyKing 60 A SBEC
Lipo 2-4 S
BEC 5,5 V / 4 A
Vermogen
Met 4 S, bleek voor 40 A ESC te veel stroom te vragen, te weten:
? met Turnigy Graphene 2200 mAh 45 C: bij 15,3 V 52 A ofwel 675 W ?
Met 3 S, bleek ook beter te kunnen met een 60 A ESC, te weten:
? met Turnigy Graphene 3000 mAh 15 C: bij 11,5 V 37 A ofwel 375 W ?
Daarom gemonteerd een 60 A ESC
_____________________________________________________________________________________
CG / Instelhoek
ingeschat op summiere tekening die er bij zat
65 mm voor LE
ca. 3,5 Β°
Gewicht
zonder folie
vleugels 520 g
romp 610 g
accu 3S 1800 mAh 155 g
vlieggereed 1285 g
Afmetingen
vleugelspanwijdte 205 cm met ca. 6,5 Β° veestelling en ca. 3 Β° voorinstelling; breed 20 x 10 cm
stabilo 29 x 2 cm met voorinstelling o Β°; breed 12 x 8 cm
kielvlak hoog 17 cm breed 25 x 10 cm
lengte totaal 127 cm
afstand tussen vleugel en stabilo 53 cm
Motor
Gekregen van Alex (ca. diamaeter 26 mm diepte 16 mm kv 3300-4000)
Opgemeten met APC 5 x 5 propje = bij 3S 11,5 Volt 17 Ampere ofwel 180 Watt ca. 250 g thrust