Gewicht:
vliegklaar zonder accu: 875 g
vliegklaar met 1800 mAh 3 S Bolt en 5 gram aan staart = 1050 g
(vliegklaar met 260 g Bolt 2800 mAh = 1135 g)
Domp/Scheefstelling motor:
ingeschat op domp = 4,25 graden (van piloot uit gezien wijst motor naar beneden)
ingeschat op scheefstelling = 4,25 graden (van piloot uit gezien wijst motor naar rechts)
Motor:
PAEP 3536 1150kv
Propeller:
FMS 11 x 5,5 (ca. APC E 11 x 5,5)
Op 3-5-2018 heel slecht geland en propeller kapot gegaan; vervangen door Master Airscrew 11 x 7.
Op 15-6-2018 de Master Airscrew vervangen door een TGS 11x5,5E van Hobbyking (moest weer flink worden uitgebalanceerd!)
CG:
Zelf vleugel ingeschat op een CG van ca. 120 mm na LE voor 30 %.
Opgegeven wordt 95 mm maar dat is fout, moet zijn 110 - 125 mm.
Eerste vluchten met 120 mm gemaakt; daarmee toch nog koplastig; daarom CG naar 125 mm veranderd door 5 gram aan de staart te plakken met een 3 S 1800 mAh Bolt.
Vermogen:
Met FMS 11 x 5,5 en PAEP 3536 1150kv:
met 3 S TGY 3000 mAh: 30 A ofwel 340 Watt bij 12,3 V
met 3 S Zippy 1800 mAh: bij 12,5 V 39 A 460 W / bij 12,4V 38 A 440 W / steeds statisch gemeten met TGS 11 x 5,5 E
met 3 S Bolt 2800 mAh: 30 A ofwel 340 Watt bij 12,3 V
Met Master Airscrew 11 x 7 en PAEP 3536 1150kv:
met 3 S TGY 3000 mAh: 35 A ofwel 375 Watt