Gewicht:
Schatting:
motorkap 250
cockpit 250
folie 250
romp boven 250
romp onder 1250
staart 490
2x vleugel kaal 1510
vleugelbuis 230
2x accu 1750
stekkers 200
motor 850
esc 200
bec 50
ontvanger 15
wielen 750
achterwiel 200
totaal 8495
Gemeten gewicht:
romp met wielen servo's esc motor propeller cockpit = 4540 g
? 2x vleugels met buis 1900 g
? ontvanger en bec 50 g
? 2x accu's en stekkers 1950 g
? totaal ca. 8500 g
Motor:
Dualsky GA4000.7 / GAclass/40cc / kv:180
gewicht: 700 g
peak power (15S): 4300 W
propeller: 20x10 20x12 21x12 22x10
ESC:
HobbyWing FlyFun 130 Amp HV OPTO V5
UBEC:
HobbyWing UBEC 10 Amp HV(3-14S) V1
Flaps aansturing:
Turnigy Servo Speed Regulator Manual
Adjustable slow-down servo speeds regulator 3 channel
SW1 direction A slow-fast
SW2 direction B slow-fast
SW3 channal 3 normal-reverse
Servo's:
Kielvlak: 1x TD8130MG Digital Servo ReadyToSky 30 kg 4,8V-7,4V (is trager dan de 25 kg servo) (roerstang 142 mm lang)
Hoogteroer: 2x DSSERVO digital servo 25 kg DC 4,8-6,8 V (roerstang 237 mm lang)
Vleugel ailerons: 2x DSSERVO digital servo 25 kg DC 4,8-6,8 V (roerstang 135 mm lang)
Vleugel flaps: 2x TD8130MG Digital Servo ReadyToSky 30 kg 4,8V-7,4V (roerstang 135 ? mm lang)
Propeller:
Aerostar 21 x 10
Vleugelbuis:
Aluminium 914 mm lang
romp is 113 mm breed dus per vleugel is 400 mm buislengte beschikbaar en dat is 1 cm te kort om de laatste te ondersteunen spant te kunnen bereiken.
Landingsgestel:
Zit met vier m6 bouten vast aan een 33 mm dik houten basisblok.
De bouten zitten als volgt op afstand onderling; 1 38mm 2 64mm 3 38mm 4.
Nieuw landingsgestel gemaakt met de spullen van Jac:
zie foto hieronder
gewicht van de verschillende onderdelen:
1 wiel weegt 60 g
1 basis weegt 105 g
6 verenstaal stangetjes met diameter 5 mm van 225 mm lang wegen 210 g
2 stangblokken boven wegen 80 g
2 asjes voor stangblokken wegen 15 g
2 asblokjes onder wegen 35 g
2 stalen assen DU-BRO 4,7x51 mm wegen 25 g
2 veersystemen gemonteerd wegen 75 g; per wiel kan de veer ca. 2 kg opvangen bij indrukken, in totaal ca. 4 kg dus
alles samen zonder de wielen weegt 550 g; met wielen 665 g
(de twee aluminium wielhouders van de Cap (van Alex) wegen met de wielen erop = 485 g; zonder wielen 365 g; zonder veersystemen)
(het eigen gemaakte aluminium gestel is dus ca. 550 - 365 = 185 g zwaarder)