LB 91 / Specificaties

Gewicht:
Schatting:
motorkap 250
cockpit 250
folie 250
romp boven 250
romp onder 1250
staart 490
2x vleugel kaal 1510
vleugelbuis 230
2x accu 1750
stekkers 200
motor 850
esc 200
bec 50
ontvanger 15
wielen 750
achterwiel 200
totaal 8495

Gemeten gewicht:
romp met wielen servo's esc motor propeller cockpit = 4540 g
? 2x vleugels met buis 1900 g
? ontvanger en bec 50 g
? 2x accu's en stekkers 1950 g
? totaal  ca.  8500 g

Motor:
Dualsky GA4000.7   /   GAclass/40cc   /  kv:180
gewicht:  700 g
peak power (15S):   4300 W
propeller:  20x10  20x12   21x12   22x10

ESC:
HobbyWing  FlyFun  130 Amp HV  OPTO V5

UBEC:
HobbyWing  UBEC  10 Amp  HV(3-14S)  V1

Flaps aansturing:
Turnigy Servo Speed Regulator Manual
Adjustable slow-down servo speeds regulator 3 channel
SW1   direction A slow-fast
SW2  direction B slow-fast
SW3  channal 3  normal-reverse

Servo's:
Kielvlak:   1x  TD8130MG  Digital Servo ReadyToSky  30 kg  4,8V-7,4V  (is trager dan de 25 kg servo)  (roerstang 142 mm lang)
Hoogteroer:   2x   DSSERVO digital servo 25 kg  DC 4,8-6,8 V    (roerstang 237 mm lang)
Vleugel ailerons:   2x   DSSERVO digital servo 25 kg  DC 4,8-6,8 V    (roerstang 135 mm lang)
Vleugel flaps:   2x   TD8130MG  Digital Servo ReadyToSky  30 kg  4,8V-7,4V    (roerstang 135 ? mm lang)

Propeller:
Aerostar  21 x 10

Vleugelbuis:
Aluminium   914 mm lang
romp is 113 mm breed dus per vleugel is 400 mm buislengte beschikbaar en dat is 1 cm te kort om de laatste te ondersteunen spant te kunnen bereiken.

Landingsgestel:
Zit met vier m6 bouten vast aan een 33 mm dik houten basisblok.
De bouten zitten als volgt op afstand onderling; 1 38mm 2  64mm  3  38mm  4.

Nieuw landingsgestel gemaakt met de spullen van Jac:
zie foto hieronder
gewicht van de verschillende onderdelen:
1 wiel weegt  60 g
1 basis weegt  105 g
6 verenstaal stangetjes met diameter 5 mm van 225 mm lang wegen  210 g
2 stangblokken boven wegen  80 g
2 asjes voor stangblokken wegen  15 g
2 asblokjes onder wegen  35 g
2 stalen assen DU-BRO 4,7x51 mm wegen  25 g
2 veersystemen gemonteerd wegen  75 g; per wiel kan de veer ca. 2 kg opvangen bij indrukken, in totaal ca. 4 kg dus
alles samen zonder de wielen weegt  550 g; met wielen 665 g
(de twee aluminium wielhouders van de Cap (van Alex) wegen met de wielen erop  = 485 g; zonder wielen 365 g; zonder veersystemen)
(het eigen gemaakte aluminium gestel is dus ca. 550 - 365 = 185 g zwaarder)