Op zondagmorgen 10-11-2024 een vernieuwde maiden gemaakt met het vers gemonteerde drone motortje iFlight Xing 2806,5 1800 kv.
Met 4S 2200 mAh accu die nog best in order was en met 5,25 x 6,25 propeller.
Daarmee kwam de oude Skipper niet los van het door en door natte gras, Skipper wilde niet beginnen met vertrekken.
Daarom gooide Bernard de Skipper net de hand op met een aanloopje.
Door snel sturen en trimmen kon ik op zich een redelijke vlucht maken en kwam ik weer heel op de grond.
De instelhoek van de motor verdient verdere studie.
Op 8-11-2024 nogmaals de oude skipper onder handen genomen.
Dat kon goed want ik heb net een nieuwe versie 3 Skipper bij Hobbyking gekocht.
Deze oude wil ik wel eens uit gaan proberen met de nieuwe drone motortjes van Xing.
Bovendien kon ik zo de constructie van de staart eens leren kennen.
Op woensdag 7 juni 2023 nog eens gevlogen met de destijds gerepareerde Skipper.
Met best oude 4S 2200 mAh accu's.
Twee Nano Tech accu's bleken geen energie genoeg meer te hebben om te kunnen vliegen en werden afgevoerd.
Met drie andere lukte een vlucht nog wel ofschoon los komen van het op zich best goed gemaaide gras nog een hele opgaaf was.
In de lucht ging het best goed ofschoon het opletten geblazen is. Het toestel is best snel en wendbaar. Naar je toe vliegend is het zicht niet optimaal.
Ik maakte drie vluchten en kwam heel terug op de grond.
Daar constateerde ik dat de motorgondel niet goed meer vast zat aan de staart. De oude lijm was los gekomen. Heb die verbinding met pur lijm opnieuw vast gezet.
Zwaartepunt voldeed waar was aangegeven.