Gewicht:
Vliegklaar met 3S 1800mAh 45C Zippy accu = 920 gram.
Zonder accu erin weegt heel het delta'tje slechts 770 gram.
Vermogen met Iflight Xing 2814 1100kv :
Zie ook foto hieronder.
Vermogen opgemeten met prop APC composite 6 x 5,5 E en accu 6S middels 2x 3S 1800 mAh =
bij 24.9 V 25 A ofwel 610 W
bij 24.7 V 24,7 A ofwel 570 W
Per 30-10-2024 een passende 6S accu aangeschaft, te weten een Turnigy Graphene 6S 1300mAh 75C, voor 23 euro bij Hobbyking
Opgemeten met deze accu met de 6 x 5,5 E =
met vers vol geladen accu: bij 25 V 27 A ofwel 640 Watt
motor in de hand gedurende vijf minuten laten lopen alsof ik een vlucht maakte: vijf minuten is te halen met veel vol gas, maar dan regelt de esv op het eind de motor al weer terug terwijl er nog ca. 22 A wordt opgenomen; motor is dan niet te warm en esc ook niet
Vermogen:
Met Iflight Xing 2814 1100kv drone motortje en Gemfan 10 x 4.5 R propeller:
Met Zippy 3S 1800mAh vol = bij 12,2 Volt 40 Ampere ofwel 450 Watt.
Als thrust mat ik ruim 1250 gram op met niet eens een volle accu.
Dit motortje mag 40 Ampere hebben, even voor 180 seconden 51 Ampere en kan 2 tot 6 S verdragen.
Servo's:
Tweemaal Turnigy DMC 809 micro digital coreless.
Specs:
Model: DMC 809
Operating Voltage: 4.8V / 6V
Operating Speed: 0.08sec.60ΒΊ/ 0.07sec.60ΒΊ
Stall Torque: 3.0kg.cm /3.8kg.cm
Size: 31.5x12x32.1mm
Weight: 19.5g
Gear Material: Metal
Gear Type: Digital
Motor: 12mm Coreless
Potentiometer: indirect Drive
Ball bearing: 2 Ball Bearing
Gear: Metal 25T
Case: Aluminum
Connector wire: 190mm
Plug: JR/Universal
ESC:
Hobbyking YEP 40A (2 ~ 6S) SBEC Brushless Speed ββController
Kenmerken:
β’ Krachtige 5.5V / 5A Switching BEC
β’ Optionele programmering kaart voor gemakkelijke setup
β’ Super fijne gashendel resolutie voorziet in eerste klas en zeer nauwkeurige lineariteit
β’ Super soepele verstelbare start-up modus
β’ Constant RPM-modus (gouverneur-modus)
β’ Verstelbare F3A rem.
β’ 3 stappen instelbaar normaal EMF rem
β’ Hoge anti-interferentie vermogen
β’ Laag voltage cut-off bescherming met automatische aanpassing voor NiCd / NiMH / Li-Ion / LiPo / LiFePO4
β’ Soft cut-off optie bij lage spanning, vertraagt ββde motor RPM geleidelijke in plaats van harde cutoff (LVC)
β’ Laag voltage cut-off kan worden uitgeschakeld
β’ Variabele cut-off voltage / cel
β’ Actieve freewheelen circuit zorgt voor onbeperkte "deellast" -mogelijkheid
β’ LED-status beeldscherm
β’ Instelbare motor timing van 0 Β° tot 30 Β°
β’ Geblokkeerde rotatie bescherming (zintuigen een vastgelopen motor en stopt de motor rotatie)
β’ Motor omkeren van ESC (geen noodzaak om ESC / motor draden te wijzigen)
β’ Overtemperatuurbeveiliging en overbelasting alarm
β’ Throttle signaal verloren bescherming. Als het signaal verloren gaat gedurende 3 seconden, zal de stroom automatisch cut-off.
β’ Veilig power-on. (Motor zal niet starten totdat gas is teruggekeerd naar de laagste stand)
*** Deze ESC is compatibel met zowel helikopters en vliegtuigen modellen. ***
Specificatie:
Max Cont Current: 40A
Max Burst stroom: 50A gedurende 10 seconden
Input Voltage: 2-6 cellen Li-XX of 6-16 Ni-MH / Ni-Cd batterij
BEC: 5.5V / 5A Switching BEC
PWM: 8 ~ 16 KHz
Max RPM: 240,000rpm voor 2 Polen borstelloze motor
PCB Grootte: 50x25x12mm
Gewicht: 43 g (met inbegrip van draden)