Phoenix 2000 TW-742-III LanyuHobby / Specificaties

Bouwdoos:
Phoenix 2000 EPO Composite R/C Glider (ARF) Phoenix2-ARF        β‚¬63.81 

Let op!:
Motor Turnigy T2836-1000kv met 3S 1800 mAh:
Vol vermogen is te veel, dan wordt ca. 28-32 A getrokken ofwel ca. 350 W terwijl 300 W het maximum is. Motor wordt zo ook veel te heet!
Daarom gashendel terug gebracht naar maximaal 60 % waarbij dan ca. 22 A wordt getrokken ofwel ca. 270 W.
Gashendel op 67 % is ca. 25 A ofwel ca. 300 W.
Bedenk wel dat de motor niet goed gekoeld wordt!


Deze versie is uitgevoerd als volgt:

Spanwijdte:
200 cm
Lengte
116 cm

Gewicht:
Vliegklaar (met 3S 1800 mAh):
 1250 g

Vleugel:
CG 70 +/- 5 mm vanaf vleugelvoorzijde bij rompaansluiting

Motor:
Turnigy2836 Borstelloze Outrunner 1000kv T2836-1000            β‚¬20.50 
Kv: 1000 rpm/v
Max current: 25 A
Max Power: 300 W @ 11.1 v (3S)
Shaft: 4 mm
Weight: 80 g
Cell count: 3s Lipoly
Bolt holes: 25 mm
Bolt thread: M3
Connection: 3.5 mm Bullet-connector

Propeller:
10 x 6 vouwpropeller uit bouwdoos
Let op! Met deze propeller kan niet vol gas worden gewerkt. Dan wordt de slecht gekoelde motor veel te warm. Daarom heb ik het gas terug gebracht tot maximaal 60 % waarbij ca. 22 A wordt getrokken goed voor ca. 265 W

Spinner:
Uit bouwdoos

ESC:
Turnigy Plush 40amp Speed ​​Controller W / 5A BEC 020000048-0        β‚¬22.31 
Specs:
Cont Current: 40A 
Burst Current: 55A 
BEC Mode: Linear 
BEC: 5V / 3A 
Cells Lipo: 2-6 
NiMH: 5-18 
Gewicht: 33g 
Grootte: 55x28x13mm

Servo's;
Zesmaal
Turnigyβ„’ TGY-50090M Analog Servo MG 1.6kg / 0.08sec / 9g 9468000001-0    β‚¬5.07 
Model: 50090M all metal gear
Operating Voltage: 
Operating Current:
Operating Speed: 0.08sec.60ΒΊ
Stall Torque: 1.6kg.cm
Size:
Weight: 9 g
Dead Band:
Operating Travel:
Potentiometer:
Ball bearing:
Gear: Metal
Connector wire:  mm
Operating Temperature Range: 


Instelling zender:

AIL        60  /  60             EXP 1 =   -50 / -50
ELV     100 / 100             EXP 2 =   -50 / -50
MOT     60 / 100
RUD   100 / 100
FLP       50 / 70
-
AL2       60 / 60

 

Advies Bart de Ruijter:

normale vlucht:
Ailerons  15 mm up en 8 mm down; middels differentiatie
ROR-DIFF
                      Rate     Ail1    L   +100%     R   +50%
                                    Ail2   L   +50%       R   +100%

Elevator  12 mm up en 12 mm down
Richting  alles, zeg 45 graden; richting 50 % mee mixen met ailerons
AIL-RIR
                 Mix on    Rate    +50%            SW  A   
                                                                     Posi  NULL

thermiek vlucht:
alle kleppen op de vleugel 3 mm naar beneden
hoogteroer 2 mm up
ofwel middels mixen
P-mix1   Rate L    0%                Mix  on
                         H   +15%
                Ofst   0%
               Master    FLP             SW  C
               Slave       Ail               Posi down

P-mix2   Rate L    0%                Mix  on
                         H   -25%
                Ofst   0%
               Master    FLP             SW  C
               Slave       Ail2               Posi down

P-mix3   Rate L    0%                Mix  on
                         H   +20%
                Ofst   0%
               Master    FLP             SW  C
               Slave       ELE               Posi down

 



bij landing:
flaps  alles down
ailerons  8 mm up
hoogteroer  3 mm down
ofwel middels butterfly
ail1  +75       Flp1  -100    mix off
ail2  +75                             SW  D  down  
ele   -25                              Ofst   100%

CG;
rustige eindeloze glijvlucht, niet pompend, niet versnellend

Switches:

SW A   starten stopwatches
SW B   nullen stopwatches
SW C   up    snel dalen door flaps omhoog te stellen
            center   normale vlucht
            down  thermiek vlucht door ailerons en flaps iets naar beneden te stellen en elevator iets omhoog
SW D  butterfly instelling bij SW C in center door ailerons up en flaps down te stellen en elevator iets up te geven
SW F  up  met expo
           down  zonder expo
SW G  up  speech telemetrie uit
           down speech telemetrie aan;  externe accu, altitude