Donderdag 20-4-2017 pakte het weer beter uit dan verwacht, best goed vliegweer. Samen met Bernard de eerste vluchten gemaakt met de SU-35.
Met 3S 1800 mAh, 6 x 4 en de twee bouten in de staart als extra gewicht.
De vlucht ging meteen goed. Wel moest veel down worden getrimd met het zwaartepunt op 40 mm voor open zijde onderste bodemplaat.
Geconcludeerd werd dat ie staartlastig was, daarom 1 bout van 10 gram uit de staart gehaald waardoor het zwaartepunt op 50 mm voor open zijde onderste bodemplaat kwam te liggen.
In de volgende vlucht leek dit niet zo zeer een verbetering, eigenlijk voelde het vliegen wat onrustiger aan, toch het CG op deze 50 mm laten zitten.
Bij normaal vliegen, niet te gek doen, kon gemakkelijk 5 min gevlogen worden.
Met deze setup, met een bout minder, komt zo het vliegklaar gewicht met 3S 1800 op 665 gram.
Op 29-1-2019 na een crash en reparatie van de neus weer een tweede bout in de staart geplakt, de 5 g Fe er daar wel afgehaald, en zo weer het CG op 50 mm voor open rand onderplaat ingesteld.
In de tekeninghieronder verhoudingsgewijs het CG aangegeven voor de grote SU en de kleine SU.
Gemeten van achterlijst stabilo en achterlijst grote vleugel, zowel bij kleine als grote SU, resp. 202 en 280 mm, CG ligt dan resp. 350 en 485 mm voor de achterlijst van stabilo.
Zie schets hieronder.