Op 19 oktober kreeg ik van Alex zijn oude CAP 232 Breitling.
Dit vliegtuig met een span van 207 cm was gebleken een kritisch vliegtuig te zijn. Met name het landen bleek problematisch. Meermaals was daarbij het vliegtuig afgevallen met stukken als gevolg. Omdat het zo'n hardnekkig vliegtuig was had het jaren stil gestaan en nu mocht het weg van Alex. Het was enkele malen gerepareerd aan het landingsgestel en aan de vleugel waar een wiel was ingedrukt geweest. Ik hoefde niets ervoor te betalen, ik kreeg het gewoon.
Na een kleine week had ik het toestel weer opgeknapt en vliegklaar gekregen.
Daarbij had ik de vleugel een kleine graad extra positieve instelling gegeven.
Het zwaartepunt had ik ingesteld op 145 - 155 mm vanaf led.
Als motor had ik een DualSky 6063 190kv gemonteerd met 12S 5000 mAh en 20x10 propeller.
Op 26 oktober werd probleemloos de maiden gemaakt en enkele vluchten uitgevoerd met best acceptabele landingen.
Ook de zondag daarop geen problemen. Maar op woensdag 2 november ging het met veel onrustige wind goed fout bij de landing.
Door de wervelwinden viel het toestel bij aanvliegen plots vanaf ca. 1,5 meter uit de lucht, als een steen.
Door het gewicht van motor en accu's brak de neus helemaal uit. Ook het landingsgestel werd vlak gespreid.
Omdat de bouten van het landingsgestel geheel vastgelijmd waren moest ook dat onderdeel geheel gesloopt worden.
Zo moest een geheel nieuwe voorkant worden gebouwd met nieuwe wielophanging en neusophanging.
Op 6 november was de reparatie gereed waarbij ik nog wat de fout in ging met de hoogte van neusmontage.