Op 5-7-2021 een APC 14 x 7 E gemonteerd met de throttle op 50%.
Gewicht
Met 6S 5000 mAh onbeplakt ongeschilderd = 3800 gram Let op! Later nog 200 gram lood in de neus gedaan om het CG te verbeteren. Totaalgewicht incl. lood = 4100 gram.
Gewicht vliegklaar zonder accu = 2990 gram (romp 2230 vleugels 375 en 385). Dat werd met lood dus ca. 3200 gram.
Batterijen 6S 5000 mAh:
Zippy 25 C = 685 g
Zwart 35 C = 790 g
Zwart 100 C = 905 g
Het is van belang om rekening te houden met het gewichtsverschil tussen deze batterijen.
CG
In eerste instantie dacht ik dat de carbonbuis een goede positie voor het CG was. Echter op internet wordt bij een extra 260 gesproken over een CG dat veel verder naar voren ligt.
Via instructies op internet bij verschillende modellen 260 heb ik nu ingeschat dat het CG bij mijn 260 vleugels zou moeten liggen ca. 100 mm voor LE bij hoofdrib of ca. 60 mm voor LE aan uiteinde vleugel. Later zag ik ook op een vleugel een cg notitie staan ? dat redelijk klopt met deze 100 cq 60. Echter via cgcalc berekende ik een veel meer naar achteren liggend cg. Daarom een soort compromis genomen en een CG van ca. 120 mm vanaf LE hoofsrib geprobeerd in te stellen.
Om dat CG te bereiken moest in de neus 200 gram lood worden toegevoegd!
Servo's
Turnigy TGY1501 H-Torque
The TGY-150MG is a splashproof servo. Specs:
Model: TGY-1501MG
Voltage: 4.8~6.0v
Speed: 0.16~0.14sec
Torque: 15.5~17.0kg/cm
Weight: 63g
Size: 40.7x20.5x39.5mm
Spline Count: 25
Gear Material: Metal
Type: Analog
Motor: Brushed
Motor
Turnigy G60
Spec.
Batterij: 5 ~ 7 Cell /18.5~25.9V
RPM: 500kV
Max stroom: 65A
Geen belasting stroom: 11V / 1.9A
Huidige capaciteit: 65A / 15sec
Inwendige weerstand: 0.017 ohm
Gewicht: 360g (zonder connectors)
Diameter van de as: 6mm
Afmetingen: 81x50mm
Propeller
Turnigy 16 x 8 is te groot, trekt te veel stroom
Aerostar 13 x 4; vermogen: 42 Ampere / 910 Watt bij 23,0 Volt
40 Ampere / 850 Watt bij 22.9 Volt
Turnigy 16 x 8; vermogen: 76 Ampere / 1480 Watt bij 22,9 Volt = is te groot, trekt te veel stroom
XOAR 15 x 7; vermogen: 63 Ampere / 1290 Watt bij 22,6 Volt
bij throttle 100% = 76 Ampere / 1615 Watt bij 23,2 Volt
bij throttle 75% = 77 Ampere / 1660 Watt bij 23,0 Volt
bij throttle 50% = 66 Ampere / 1375 Watt bij 23,0 Volt
APC 13 x 10; vermogen: 64 Ampere / 1300 Watt bij 22,6 Volt
APC 14 x 7 E thin electric: vermogen
bij throttle 100% = 71 Ampere / 1700 Watt bij 24,8 Volt
bij throttle 75% = 70 Ampere / 1650 Watt bij 24,7 Volt
bij throttle 60% = 70 Ampere / 1610 Watt bij 24,6 Volt
bij throttle 50% = 59 Ampere / 1350 Watt bij 24.5 Volt
ESC
dlux 70
Data logging scherm parameters:
Max Temperatuur
Omgevingstemperatuur
Max Current
min Current
Max Voltage
min Voltage
Nominale spanning
Uit Voltage
Motor Run Time
Power on Time
Motor Pole Number
Max Motor RPM
fout Times
Spec.
Max Cont. Current: 70A
Max Burst stroom: 85A
Max BEC Current: 3A
BEC Voltage: 5.5V
LiPo: 2 ~ 6S
NiMH: 5 ~ 16cells
Gewicht: 84grams
Max RPM (2-polige): 200,000rpm
Afmetingen: 69 x 33 x 23mm
Motor Plug: Female 4mm bullet Connection
Batterij Plug: Nil
Kenmerken.
Extreem lage interne weerstand
Zeer lage bedrijfstemperatuur
Te hoge temperatuur bescherming
APEC mosfets (Taiwain)
Programming Opties.
Batterij Type: 2S ~ 6S
Vooruit / achteruit
Zacht begin
LV Knip type (Negeren, verlaagt het stroomverbruik, Stop Motor)
LV Knip instelling (2,5 ~ 3,5 V in stappen van 0.1V)
Timing (Auto, Zeer laag, Laag, Normaal, Hoog, Zeer HGH)
Switching (8,16kHz)
Factory Restore
Active RPM Controle: On / Off (Gouverneur Mode)
Fabrieksinstellingen.
Brake: off
Battery: LiPo Auto Detect
Low Voltage: 3.2V (power down motor)
Timing: Auto
Frequentie: 8KHz
SBEC
Turnigy sbec 26V
8 - 26 DC
5V - 6V uitgangsspanning; ingesteld op 6,0 Volt
max. 5 Amp