Let op! Op woensdag 7-8-2019 opnieuw twee vluchten gemaakt, nu met het nieuwe drone motortje. Het vliegen ging prima, geen problemen, een makkelijk vlieggedrag. Ook eenmaal zelf uit de hand opgegooid.
Let op! Op zondag 4-8-2019 opnieuw gevlogen. Motortje gaf nog steeds flink resonantie.
Daarom toch maar een nieuw motortje gemonteerd, te weten, een Turnigy D2205-2300kv, een heel licht drone motortje met eigenlijk een 5 mm as.
Daarop gemonteerd een dronepropellertje 6 x 4,5 CW; hiermee werd een vermogen opgemeten bij een throttle instelling van 75 % bij 12,3 V 25A ofwel 300 Watt. In principe is dat net iets te veel omdat 290 W het maximum is.
Omdat het motortje zo licht is heb ik ca. 30 gram lood in de neus moeten stoppen om het oude en vertrouwde CG te verkrijgen.Specs: Turnigy D2205-2300KV 28g Brushless Motor CW
RPM/V: 2300kv
Voltage: 2~4s LiPoly (7.4~14.8v)
Output: <290W
Max Current: 21A
Suggested prop: 5045
Thrust: 800g (5045 prop/4s)
Efficiency: <3.0 g/W
ESC: 30A
Shaft: M5 CW
Motor Mount Holes: M3 x 16/19mm
Dimensions: 27.9 Γ 17.5mm
Weight: 28g
Heb een oud NTM 2826 1200kv motortje ingebouwd met daarop de klappropeller van de HK Walrus.
Eerst die propeller geprobeerd uit te balanceren, wat flink nodig bleek.
Te gebruiken met 3 S 1800 mAh Bolt.
Daarvoor throttle wel op 80 % ingesteld om door branden te voorkomen. Maximaal 17A.
Model: NTM Prop Drive Series 28-26A 1200kv
Kv: 1200 rpm / v
Max stroom: 17A
Max Power: 215W @ 12v (3S) / 286W @ 15v (4S)
Shaft: 3mm
Gewicht: 57.6g
ESC: 20A
Celgetal: 3s ~ 4s LiPoly
Bolt holes: 16mm en 19mm
Bolt thread: M3
Aansluiting: 3,5 mm Bullet-connector
Vermogen
Met Walrus klapschroef
Met 3 S 1800 mAh Bolt met throttle op 80 % = bij 12, 5 V 17 A ofwel 200 Watt
Met 3 S 1800 mAh Bolt met throttle op 100 % en accu half leeg = bij 11,4 V 15 A ofwel 165 Watt
(met 3 S en 7 x 6 E ca. 8A ofwel ca. 90 Watt)(met 3 S en 8 x 4,5 E ca. 14 A ofwel 175 Watt en ca. 800 g thrust)
Afmetingen
span 810 mm
lengte 610 mm
vleugel delta met achteraan over 140 mm een recht stuk
30 dm2
CG
volgens Axion op 322 tot 340 mm vanaf achterlijst
volgens cgCalc 228 tot 250 mm vanaf LE ofwel ca. 370 mm vanaf achterlijst, beter is de Axion opgave te volgen
zie de manual
Gewicht
Met NTM 2826 en Walrus prop en 3 S 1800 Bolt = 750 g
Motorspantje
44 x 36 mm met 3 mm gaatjes op 35 en 28 mm