Sukhoi SU-35 V2 / Specificaties

Let op!
Met een goede volle sterke accu kan er te veel stroom worden getrokken voor de gebruikte ESC's. Daarom beter maar de throttle wat terug stellen om onder de 60 Amp per motor te blijven.
Daarom begonnen met een throttlesstand van 75%. Daarbij werd met een volle 3 S 5000 mAh Heavy Duty accu statisch getrokken:  bij 12,5 V  117 A  ofwel  1350 Watt.
(bij throttle op 80% werd getrokken:  bij 12,5 V  123 A  ofwel  1380 Watt)

Let op!
Ik heb achteraf mijn bedenkingen bij de montage van de twee edf's in het foamboard; zal die sterk genoeg blijken te zijn?
En de servo's zijn ook geen goede keuze; 180 graden is niet nodig en zo ongunstig en de handel is nogal zwak. Dat samen met de manier van stangoverbrenging geeft te veel speling en niet nauwkeurig terug stellen van de handel. Beter zou al zijn om de kwiklink minder hoog in de handel te monteren.

Gewicht
Vliegklaar zonder accu's  =  1550 g
Twee 3 S 4000 mAh accu's wegen samen  700 g
Zo vliegklaar derhalve  =  2250 g

CG
In eerste instantie is een CG op 500 - 505 mm vanaf achterkant foamboardplaat ingesteld.
Later naar voor gebracht tot ca. 510 - 520 mm vanaf achterkant foamboardplaat.

Motoren
gewicht 135 g per stuk / edf huis plus motor
64 mm EDF
12 blads
motor QF2822  4300 kv alleen geschikt voor 3 S
Zie specificaties in de foto's hieronder

ESC is losgekoppeld en een aparte switching battery emeulation circuit is toegevoegd.
De plus van de y-kabel van kanaal drie is door geknipt en een 5 V 5 A schakelende BEC werd aangesloten op de jst-plug voor de batterijspanningstelemetrie.
Mocht een motor of regelaar door branden dan nog blijft het vliegtuig bestuurbaar.

ESC's
Let op! Een nieuwe ESC piept alleen driemaal bij een 3 S maar doet de motor niet lopen; daarvoor moet eerst de 100% worden ingesteld; door eerst de throttle op 100% te zetten dan de accu aan te sluiten en te wachten op een piep en dat de throttle op 0 % in te stellen. 
HobbyKing 60A ESC 4A SBEC
Specs:
Constant Current: 60A
Burst Current: 80A
Battery: 2-4S Lipoly / 5-12s NiXX
SBEC: 5.5v / 4A
Motor Type: Sensorless Brushless
Size: 70 x 32 x 17mm
Battery Wire: 14AWG
Motor Wire: 14AWG
Weight: 61g
Programming Functions:
Battery Type: Lipo /NiXX
Brake: On / Off
Voltage Protection: Low / Mid / High
Protection mode: Reduce power / Cut off power
Timing: Auto / High / Low
Startup: Fast / Normal / Soft
PWM Frequency: 8k / 16k
Helicopter mode: Off / 5sec / 15sec (Start up delay)

Vermogen
Gemeten met volle 3 S 5000 mAh  =  bij throttle 75 %  =  bij 12,5 V  117 A ofwel 1350 Watt
Gemeten met halfvolle 3 S 5000 mAh  =  bij 11,4 V  120 A  ofwel  1170 Watt.

Servo's
FX Servo PDI-9180MG
Beschrijving:
Merk: JX Servo
Item: PDI-9180MG Servo
Gewicht: 12g
Maat: 22mmx12mmx21mm
Torque: 2.0kg.cm (6.0v)
Snelheid: 0.12 sec / 60deg (4.8v) - 0.10 sec / 60deg (6.0v)
Spanning: 4.8-6.0v
Type: Analog Micro
Gear Train: Metaal
Kogellager: Nee
Loodlengte: 180mm
Plug: JR / Futaba
A (mm)    28  B (mm)    22  C (mm)    21  D (mm)    12  E (mm)    32  F (mm)    16
Kenmerken:
JX Metalen tandwiel analoog mini servo met 180 graden om de beweging te stoppen.
180 graden rotatie is perfect voor pan- en kantelcamera's of andere gearticuleerde toepassingen.
Deze servo biedt ook goed koppel, snelheid, uitstekend centreren tegen een goede prijs en biedt gratis verzending.
De versnellingsbak is van metaal.

Bouw
Spar op 30 % van de vleugelwijdte middels enkelvoudige rib met 1 cm schuim aan weerszijden beplakt met plastic.
Sparhoogte binnen 35 mm buiten 20 mm.
EDF huis is 42 mm breed en 67 mm rond.