Zondagmorgen 8 december, erg grijs bewolkt weer met matige wind. Een eerste vlucht op het erg natte veld ging goed. Opstijgen, geen probleem, vliegen, erg lastig omdat het zicht slecht was. Door de grijze lucht was heel moeilijk onder en boven kant uit elkaar te houden.
Bij de tweede vlucht ging het dan ook goed fout. Ik zag het niet goed, mede omdat ik een beetje traanogen had. Niet ver van me af liet ik de Skipper loodrecht naar beneden crashen.
Neus plat, staart afgebroken, propellertje gebroken.

Op zondagmorgen 1 december een eerste vlucht gemaakt.
Dit bij best koud weer en niet geheel windstil, zelfs een beetje een bokkige wind leek wel.
Vanwege de crosswind steeg ik op op de korte piste.
Het toestel kwam voldoende snel van de grond en koos het luchtruim.
Ik vond het toestel best moeilijk vliegen, moest goed opletten, met name wat betreft de rolroeren.
Het toestel wilde sterk omslaan, flink trimmen van de rolroeren was nodig.
Ook wilde het toestel makkelijk schommelen, misschien ook vanwege de bokkige lucht?

Op zondagmorgen 1 december 24 vloog ik voor het eerst met de vleugel met nieuw motortje en grotere propeller en nieuwe 4 S 1500 mAh accu.
Dat ging goed.
De vleugel vloog nu voldoende snel en langdurig genoeg.
Wel moet met deze krachten de vleugeldelen goed aan elkaar worden geplakt om te voorkomen dat tijdens het vliegen een vleugel iets uit de carbonbuisjes schuift.
Het beste kan dat worden gezekerd door wingtape te plakken van de ene naar de andere vleugel aan de bovenzijde.