BigSkipper / Specificaties

Spanwijdte  =  120  cm
Lengte  =  142  cm
Vliegklaargewicht met 6S 1300 mAh  =  1625 g

Vermogen met Iflight Xing 2814 1100kv :
Zie ook foto hieronder.
Vermogen opgemeten met prop APC composite 6 x 5,5 E en accu 6S middels 2x 3S 1800 mAh = 
bij  24.9 V  25 A  ofwel  610 W
bij  24.7 V  24,7 A  ofwel  570 W
Per 30-10-2024 een passende 6S accu aangeschaft, te weten een  Turnigy Graphene 6S 1300mAh 75C, voor 23 euro bij Hobbyking
Opgemeten met deze accu met de 6 x 5,5 E =
met vers vol geladen accu:  bij 25 V  27 A  ofwel  640 Watt
motor in de hand gedurende vijf minuten laten lopen alsof ik een vlucht maakte: vijf minuten is te halen met veel vol gas, maar dan regelt de esv op het eind de motor al weer terug terwijl er nog ca. 22 A wordt opgenomen; motor is dan niet te warm en esc ook niet

(Vermogen:
Met Iflight Xing 2814 1100kv drone motortje en Gemfan 10 x 4.5 R propeller:
Met Zippy 3S 1800mAh vol  =  bij 12,2 Volt  40 Ampere  ofwel  450 Watt.
Als thrust mat ik ruim 1250 gram op met niet eens een volle accu.
Dit motortje mag 40 Ampere hebben, even voor 180 seconden 51 Ampere en kan 2 tot 6 S verdragen.)

Servo's:

In de vleugels en voor hoogteroer driemaal:
Turnigy â„¢ TGY-210DMH Coreless w / Heat Sink DS / MG Servo 3,9 kg / 0.13sec / 16g
specificaties:
Gewicht: 16 gram
Afmetingen: 23 x 12 x 25,4 mm
Torque @ 4.8V: 3,1 kg / cm
Torque @ 6.0V: 3,9 kg / cm
Snelheid @ 4.8V: 0.15 sec / 60 ° onbelast
Snelheid @ 6.0V: 0.13 sec / 60 ° onbelast
Toestel: Metal gear / Dual kogellager
Motor: Coreless

Voor richtingsroer eenmaal:
HXT900 Micro Servo 1.6kg / 0.12sec / 9g
Maat: 21x12x22 mm / 0.74x0.42x0.78 in
Voltage: 3V ~ 6V
Gewicht: 9g / 0.39oz
Snelheid: 0.12 sec / 60 (4.8V)
Koppel: 1,6 kg-cm
Werken Temp: -30C ~ 60C
Gears: Nylon White soort


ESC:
Hobbyking YEP 40A (2 ~ 6S) SBEC Brushless Speed ​​Controller
Kenmerken:
• Krachtige 5.5V / 5A Switching BEC
• Optionele programmering kaart voor gemakkelijke setup
• Super fijne gashendel resolutie voorziet in eerste klas en zeer nauwkeurige lineariteit
• Super soepele verstelbare start-up modus
• Constant RPM-modus (gouverneur-modus)
• Verstelbare F3A rem.
• 3 stappen instelbaar normaal EMF rem
• Hoge anti-interferentie vermogen
• Laag voltage cut-off bescherming met automatische aanpassing voor NiCd / NiMH / Li-Ion / LiPo / LiFePO4
• Soft cut-off optie bij lage spanning, vertraagt ​​de motor RPM geleidelijke in plaats van harde cutoff (LVC)
• Laag voltage cut-off kan worden uitgeschakeld
• Variabele cut-off voltage / cel
• Actieve freewheelen circuit zorgt voor onbeperkte "deellast" -mogelijkheid
• LED-status beeldscherm
• Instelbare motor timing van 0 ° tot 30 °
• Geblokkeerde rotatie bescherming (zintuigen een vastgelopen motor en stopt de motor rotatie)
• Motor omkeren van ESC (geen noodzaak om ESC / motor draden te wijzigen)
• Overtemperatuurbeveiliging en overbelasting alarm
• Throttle signaal verloren bescherming. Als het signaal verloren gaat gedurende 3 seconden, zal de stroom automatisch cut-off.
• Veilig power-on. (Motor zal niet starten totdat gas is teruggekeerd naar de laagste stand)
*** Deze ESC is compatibel met zowel helikopters en vliegtuigen modellen. ***
Specificatie:
Max Cont Current: 40A
Max Burst stroom: 50A gedurende 10 seconden
Input Voltage: 2-6 cellen Li-XX of 6-16 Ni-MH / Ni-Cd batterij
BEC: 5.5V / 5A Switching BEC
PWM: 8 ~ 16 KHz
Max RPM: 240,000rpm voor 2 Polen borstelloze motor
PCB Grootte: 50x25x12mm
Gewicht: 43 g (met inbegrip van draden)