AK2 100 / Bouw

Voor de bouw zie ook de eerste bouw genaamd DW Air Kart.

Eerst een dwarsspant boven breder gemaakt om te zorgen dat daar later eventueel een grotere accu in zou passen.

Ik maakte toch nog een fout bij het in elkaar lijmen.
Ik had eerst de dwarsspanten met niet alle ribben tegelijk in elkaar gelijmd.
Ik dacht dat later de andere spanten er in geschoven konden worden maar dat was niet zo.
Daarom, een volgende keer alle dwarsspanten en ribben tegelijk in elkaar passen en dan pas gaan lijmen.
Nu moest ik enkele ribben doorsnijden en in delen inschuiven en vast lijmen.

Deze keer lukte het wel om de 3 mm carbonpijpjes aan elkaar te lijmen met het stukje 2 mm stangetje.
Wel heb ik eerst het kleine stangetje afgeslepen tot een mooi puntje waarna het geheel in de 3 mm pijpjes geduwd kon worden.
Omdat de twee 3 mm pijpjes goed aansloten kwam de lengte beter uit aan het uiteinde van de vleugels.

Deze keer heb ik de neus aangepast om het drone motortje te laten passen.
Met balsa en 3 mm triplex maakte ik een blokje dat ik met 2 graden scheefstelling passen schuurde. 
k koos ervoor om de stroomdraden bovenlangs naar binnen te voeren.
Bij monteren is het erg opletten dat de m3 bouten niet te ver door schieten en in het koperdraad van de spoel terecht komen.

De bodemplaat heb ik meteen versterkt door van overtollig triplex een aantal dwarsstukjes te zagen en deze dwars in te lijmen voor en achter tegen de dwarsschotten.
Aan de onderzijde ook langs de triplexrib voor hardhout en achter balsa strips te lijmen.

Voor het zwaartepunt heb ik nu het kruis op het onderplankje gevolgd, dat ligt ca. 2 cm achter het tweede dwarsschot.
Ik maakte een rond vasthoudblok dat ik precies onder het CG lijmde, daardoor kan het model lekker gemakkerlijk op een tafel worden gebalanceerd.

Omdat de ESC tegen een kant gelijmd is heb ik ook dwars uitgebalanceerd.
Tegenover de ESC zijn twee centen, tezamen 4 gram, onder de vleugel geplakt met plakband.

De bijgeleverde staalstangetjes voor de servo's bleken te kort en heb ik zelf nieuw moeten maken, met 1,2 mm staaldraad, met gebogen haken voor en achter.

Bij inregelen toch weer wat up ingesteld bij beide roeten achter?

Ik kreeg de rem aanvankelijk niet ingesteld in de YEP esc.
Dat lukte pas na herhaald proberen en na tweemaal achter elkaar de rem in te programmeren.

De esc staand tegen een zijkant geplakt.
De motordraden en esc draden deels onder een zoldertje geplaatst waarop de accu kon worden geplaatst.
In de spant en in het deksel een voorziening gemaakt om de accu op zijn plaats te houden.