Catalina / Specificaties

Schaal 1 op ca. 16. 
PBY Catalina is in werkelijkheid 21,05 m lang en heeft een span van 34,32 m. Het model heeft als romplengte 127 cm.

Gewicht:
Romp compleet excl. ontvanger/parallelstekker/accu's/stuts  ca.  2230 g
Vleugel middendeel compleet incl. motoren/esc's/leads ca.  1310 g
Vleugel buitenstuk compleet incl. carbonstaven links  ca.  350 g,  rechts  ca.  355,  beide in totaal  ca. 705 g
Stuts incl. balkjes/moeren/bouten  ca. 75 g
Stekker  ca.  20 g
Ontvanger  ca. 15 g
In totaal zo zonder accu's  ca.  4355 g
Accu's:  2x  3S  4000 mAh  =  2x350 / 700 g
              2x  3S  5000 mAh  =  2x440 / 880 g
In totaal met 2x 3S 4000 mAh  =  5055 g;  met 5000 mAh  =  5235 g

CG:
cgCalc berekent een CG van  74 mm achter LE  ofwel ca.  23,4 %
vleugeloppervlak  54 dm2 en staartoppervlak 6 dm2 ofwel ca. 95 g/dm2 alleen hoofdvleugel en 85 g/dm2 met ook staart erbij

Servo's
Voor in- en uittrekken van de hoofdwielen zijn gebruikt:
2x  JX-servo  PDI-9180MG  ( 180 degree servo / € 5 via Banggood )
stall torque 2,2 kg.cm bij 4,8 V / stall torque stroomopname is voor beide tesamen tot 700 mA
En voor in- en uitschakelen van de stroom naar deze hoofdwielservo's is gebruikt:
1x TG9e servo welke een microswitch bedient
En voor de bediening is gebruikt:
sequencer E209436 afkomstig van gecrashte P51 van BvE

Voor hoogteroer is gebruikt:
TGY TSS-10MG

Voor richtingsroer is gebruikt:
TGY Bp 380-MG

Voor ailerons is gebrukkt:
H-King HK15322 Slim Wing

Sequencer voor uitschakelen van de spanning op de servo's voor intrekken van de grote wielen gebruikt uit oud FMS vliegtuig, type  E209436  cRUus1

Omdraaien van stuurwiel in combinatie met richtingsroer daarvoor gebruikt een Turnigy Adjustable Slow-Down Servo Speed Regulator 3 Channel,  TSSR-3