Wellicht tegen beter weten in heb ik iets verzonnen om de gebroken strut te maken.
Ik koos bewust voor 3 mm dik aluminium hoekprofiel waaruit ik twee passende hoekstukjes freesde.
Ik probeerde de te verlijmen stukjes een zo groot mogelijk te verlijmen oppervlak mee te geven.
Ook heb ik de lijmvlakken goed met schuurpapier opgeruwd en ontvet met Tana lederverfbasis (mek methylethylketon).
Gelijmd werd met gewone twee componenten hars waarbij ik wel de lijmdelen goed stevig op elkaar perste.
Al bij al is het spannend hoe sterk de verlijming zal uitpakken, zal ie meteen al breken bij de eerste opstijging?
Bovendien meen ik gemerkt te hebben dat het gebruikte aluminium niet dezelfde stevigte heeft dan het originele pootjesaluminium; wel niet gesmeed/verdikt?
Naast het vleugelwieltje heb ik het stuurvoorwieltje ook wat gezekerd middels een triplex plaatje die de zijwaartse en achterwaartse beweging vast zet. Deze modificatie wordt veel middels een 3D geprint onderdeeltje toegepast.