Blue Hawk / Specificaties

Op 8-9-2021 heb ik een nieuwe motor gemonteerd en heb ik een opening in de romp gemaakt waarin een 6S 5000 mAh accu past.

Gewicht
Met Leopard 5055 en 6S 5000 mAh (van 800 g) = 2860 g

CG
Volgens opgave SIG = 30 mm voor achterkant steun bovenvleugel net onder de bovenvleugel


Motor
Loepard 5055 390kv

Esc
Turnigy PLush 60 A met Bec

Propeller
APC 15 x10 E

Vermogen
Met APC 15 x 10 E en 6S 5000 mAh =  42 A bij 22,8 V ofwel 925 W

 

 

 

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 

Gewicht:
Vliegklaar zonder accu en zonder motorkap/rompkap = 2050 g
Zo met 6 S 4000 mAh = 2700 g
Is ook met 2x 3 S 5000 mAh te vliegen; accu kan op dezelfde plaats worden geplaatst.

Motor:
Turnigy G60 borstelloze Outrunner 500kv (0,60 Glow)
Spec. 
Batterij: 5 ~ 7 Cell /18.5~25.9V 
RPM: 500kV 
Max stroom: 65A 
Geen belasting stroom: 11V / 1.9A 
Huidige capaciteit: 65A / 15sec 
Inwendige weerstand: 0.017 ohm 
Gewicht: 360g (zonder connectors) 
Diameter van de as: 6mm 
Afmetingen: 81x50mm
Testgegevens: 
14.8V - 14x10 prop - 38A - 2200g Thrust 
14.8V - 15x8 prop - 41A - 2650g Thrust 
18.5V - 13x8 prop - 47A - 2850g Thrust
Lagers / As :  1x  19 x 6 x 6 (Lagerboer.nl 626-2RS SKF €1,75) / 2x  12 x 4 x 6 (Lagerboer.nl MR126-2Z €2) / as 6

ESC:
Turnigy dlux 70A SBEC 2-6 S
Bec voltage:  5,5 V
Bec current:  3 A
Current / Peak:  70 / 80
Number of cells:  2 - 6 Lipo
Data log:  Yes

Accu:
geschikt zijn tweemaal 3 S van resp. 3000 of 4000 of 5000 mAh; alle accu's kunnen op dezelfde plaats tussen de vleugels worden vastgemaakt
op 24-3-2015 eertste vlucht gemaakt met twee nieuwe 3 S 5000 mAh TGY Heavy Duty; ging prima; vliegtijd tot 15 min bij niet te stunterig vliegen

Vermogen:
Opgemeten met Aerostar 13 x 4 hout en 6 S  4000 mAh  = 38 Amp  bij  24.4 Volt  ofwel  815  Watt

Prestaties:
Er kon 12 minuten worden gevlogen met een accu afname van 2800 mA bij 6 S. Dat betekent dat gemiddeld met 14 A werd gevlogen. Ofwel, er werd gemiddeld ca. 325 Watt gevlogen.

Let op!
Op 26-12-2018 een slechte landing gemaakt op ons slechte veld met een kleine koprol als gevolg. Daarbij brak de propeller, dat bleek een 13 x 5 te zijn en dus geen 13 x 4. Met die 13 x 5 vliegt de Blue Hawk erg goed en lang genoeg.
Hierna een 13 x 4 gemonteerd en daarmee bleek de Blue Hawk ook wel acceptabel te vliegen maar 13 x 5 is beter en fijner.